881 345 345
Hamulec dynamiczny jest hamulcem działającym tylko w jednym kierunku, bardzo ważne jest prawidłowe złożenie hamulca i osadzenie go w bębnie.
Do mechanizmu hamulca będącego w stanie napiętym dokładamy okładziny cierne hamulca. W takim stanie naprężonym (hamulec z okładzinami) wsuwamy cały zestaw do bębna.
Nie stosujemy smarów stałych do smarowania ruchomych części hamulca.
Widok hamulca w stanie nie naprężonym. Górny i dolny stożek nie przesuwają się względem siebie.
Przesuwamy górny stożek w dół w kierunku dolnego stożka.
Trzymając dolny stożek obracamy górny stożek w prawo o 180°. Sprężyna hamulca napina się (stożek ma tendencje do powracania). W stanie naprężonym przesuwamy górny stożek do góry. Skrzydełka hamulca schodzą się i są w jednej linii.
Do mechanizmu hamulca będącego w stanie napiętym dokładamy okładziny cierne hamulca. W takim stanie naprężonym (hamulec z okładzinami) wsuwamy cały zestaw do bębna.
Hamulec należy tak włożyć do bębna by w sześciokątne gniazdo znajdujące się w dolnym stożku wzeszła sześciokątna ośka.
Hamulec po włożeniu do bębna ulega lekkiemu rozprężeniu, skrzydełka rozchylają się o kąt ok. 20°- 45°. Na tak włożony hamulec należy nałożyć zabierak łączący hamulec z osią silnika.
Wypusty zabieraka muszą się znaleźć pomiędzy skrzydełkami które są po przeciwnych stronach. Włożenie zabieraka między skrzydełka które się rozchyliły spowoduje uszkodzenie układu napędowego wyciągarki.
Korpus hamulca dynamicznego.
Zabierak z okładzinami hamulcowymi.
Napinanie wstępne ruchomego stożka.
Następuje naciągnięcie sprężyny.
Widok napiętej sprężyny.
Wsuwanie naprężonego hamulca do bębna wyciągarki.
Po włożeniu hamulca do bębna następuje nieznaczne rozprężenie sprężyny, efektem tego skrzydełka znajdują się pod niewielkim kątem.
Na tak włożony hamulec nakładamy zabierak, którego wypusty muszą się znaleźć pomiędzy skrzydełkami, które są po przeciwnych stronach.